İETTnin İstanbulun ana arterlerindeki trafik yoğunluğunu azaltmak, hızlı ve konforlu ulaşım sağlamak amacıyla işletmeye aldığı MetrobÜs sistemi ilk olarak Topkapı-Avcılar hattında hizmete başladı. Yapımına 2007 yılı başında başlanan 18,3 kilometrelik hat, sekiz ay gibi kısa sürede tamamlanarak 17 Eylül 2007de açıldı. Daha önce 67 dakikada alınan Topkapı-Avcılar arasını sadece 22 dakikaya indiren Metrobüsün ikinci etabı olan Zincirlikuyu ayağı 8 Eylül 2008 Pazartesi günü yeni eğitim-öğretim yılı başında hizmete alındı. Hattın 77 gün gibi kısa sürede tamamlanmasıyla durak sayısı 25e yükseldi.
Metrobüs hattının üçüncü etabı olan Söğütlüçeşme hattı 3 Mart 2009 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğanın katıldığı törenle hizmete alınarak İstanbulun iki yakası en kısa yoldan birbirine bağlandı. Bu bağlantı sayesinde Avcılar-Söğütlüçeşme hattında yolculuk 63 dakikaya indi. Hattın Avcılar-Beylikdüzü güzergahının temeli 15 Mart 2011 günü törenle atıldı. Bu hattın 2012 yılı başlarında bitirilmesi planlanıyor.
Avcılar-Söğütlüçeşme Metrobus hattının İstanbullularca büyük memnuniyetle karşılanması ve işletmecilik açısından olumlu sonuçlar doğurmasıyla sistemin İstanbulun diğer yoğun akslarında uygulanabilirliği gündeme geldi. Mevcut sistemin Beylikdüzü-Söğütlüçeşme şeklinde tamamlanmasına ek olarak yeni hatlar planlandı. Bu hatlar;
- Aksaray-İstoç (Milliyet Sitesi)
- Beşiktaş-Levent
- Edirnekapı-Vezneciler şeklinde sıralandı.
Dünyanın değişik metropollerinde benzer uygulamaları bulunan Metrobüs sisteminin olmazsa olmaz üç parametresi vardır:
1. Hızlı ulaşım (30 saniye sefer aralığı)
2. Yüksek nüfus yoğunluğu olan metropol
3. Çevreye duyarlı alternatif ulaşım modlarıyla entegrasyon ve konfor.
Diğer ekspres yollara göre yüksek gelişme potansiyeli sergileyen, yatırım ve işletme maliyeti diğer raylı sistemlere oranla oldukça düşük olan ve kurulumu çok daha kısa sürede tamamlanan Metrobüs sistemi, en başta seyahat süresini kısaltarak yolculara zamandan tasarruf sağlıyor. Araçların kendine ait yolda ilerlemesi dolayısıyla kaza oranı ve riski azalıyor. Sistemde çalışan yüksek teknolojili araçlar, güvenlik ve konforu artırıyor. Çevreci motorları sayesinde emisyon oranları büyük oranda düşüyor ve hibrit motor % 25e varan oranda yakıt tasarrufu sağlıyor. Durağa sıfır yanaşma özelliği, engelli yolcuların seyahatlerini kolaylaştırıyor.
140 yıllık tarihinde İstanbulu pek çok ilke tanıştıran İETT, son olarak Metrobüs sistemiyle ulaşımda büyük başarı sağladı. İşletmecilikte; geçmişin tecrübeleri üzerine inşa edilen bu başarı, İETTnin gelecekteki vizyonunu belirlemede büyük rol oynayacaktır.
METROBÜS HATTI ÜCRET TARİFESİ |
| İndirimli Kartlar | Ücretli Kartlar |
Durak Sayısı | Öğrenci Kartı | Öğretmen Kartı | Sosyal Kart | Anonim Kart | Mavi Kart |
1-3 | 0,95 TL | 1,15 TL | 1,15 TL | 1,60 TL | 1 Limit |
4-9 | 1,15 TL | 1,40 TL | 1,40 TL | 2,40 TL | 2 Limit |
10-15 | 1,15 TL | 1,40 TL | 1,40 TL | 2,50 TL | 2 Limit |
16-21 | 1,15 TL | 1,50 TL | 1,50 TL | 2,60 TL | 2 Limit |
22-27 | 1,15 TL | 1,50 TL | 1,50 TL | 2,70 TL | 2 Limit |
28-33 | 1,15 TL | 1,60 TL | 1,60 TL | 2,80 TL | 2 Limit |
34-39 | 1,15 TL | 1,60 TL | 1,60 TL | 2,90 TL | 2 Limit |
40+ | 1,15 TL | 1,60 TL | 1,60 TL | 2,95 TL | 2 Limit |