Ben Bertolt Brecht

Tarihler: 12 Mart 2013 Salı ~ 12 Mart 2013 Salı 20:30

Yer: Enka İbrahim Betil Oditoryumu

Ücret: 1. Kategori - 34.50 TL

Nereden Alınır: Biletix Çağrı Merkezi: 0216 556 98 00 Biletix Satış Noktaları,www.biletix.com ve Tiyatro gişe

Adres: Sadi Gülçelik Spor Sitesi İstinye Sarıyer İstanbul

Telefon: 0212 276 22 14

Web: http://http://www.enkasanat.org/

E Posta: enkakultur@enka.com

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Mar 12, 2013 ~ Mar 12, 2013

25. Yılda Hayallerin Gücü Adına!

Yaşamın sırları, imgelere, harekete, sese, jestlere ve müziğe dönüşüyor 25 yıldır ENKA sahnesinde. Sizi 4 Şubat - 26 Mart tarihleri arasında ENKA'da hayal gücüyle buluşmaya davet ediyoruz. ENKA Kültür Sanat Buluşmaları 25. yılına tiyatro sezonuyla başlıyor. 12 performansta modern yaşamın sorunları, insan ruhunun doğası tartışmaya açılıyor. Çağdaş bir Bonnie ve Clyde masalı “Sarı Ay” ve göçmenlik kavramı etrafında insanın yaşamdan beklentilerini sorgulayan “Altın Ejderha” ile Dot, modern dünyadaki vahşi rekabeti irdeleyen “Metot” ve sanatın özgürlüğünün sınırlarını arayan “Bir İnfazın Portresi” ile Semaver Kumpanya, “Adalet, Sizsiniz”de haklı bir adalet arayışıyla Rutkay Aziz ve Taner Barlas, korku alegorisi “Karanlık Korkusu” ile Şahika Tekand, ''Ben Bertolt Brecht'' ile Genco Erkal  ve Brecht'in başyapıtlarından “Sezuan'ın İyi İnsanı” ile İstanbul Devlet Tiyatrosu ENKA sahnesine geliyor. 25. ENKA Kültür Sanat Buluşmaları, Dünya Tiyatrolar Gününü, ENKA projesi “Sahnelerden AŞK Şarkıları” ile 26 Mart akşamı ENKA'da karşılıyor.

Dostlar Tiyatrosu
Ben Bertolt Brecht – Kabare

Bertolt Brecht’in Şiir, Öykü Ve Şarkılarından Uyarlayan, Yöneten: Genco Erkal
Şiir ve Öyküleri Çevirenler: A. Kadir, Ali Sait, Arif Gelen, Asım Bezirci, Can Yücel, Gülen Fındıklı, Hasan Kuruyazıcı, Sevgi Soysal, Zehra İpşiroğlu
Şarkı Sözlerini Çevirenler: Genco Erkal, Tuncay Çavdar
Müzik: Kurt Weill, Hans Eissler, Paul Dessau, Sarper Özsan
Düzenleme ve Müzik Yönetimi: Emin Fındıkoğlu
Sahne Tasarımı: Ali Yenel
Giysi: Özlem Kaya
Işık Tasarımı: Yüksel Aymaz
Koreografi: Tan Temel, Sernaz Demirel
Oyuncular: Tülay Günal - Genco Erkal
Piyano: Yiğit Özatalay
Dramaturgi Danışmanı: Zehra İpşiroğlu
Işık: Hakan Akdağ
Ses: Mehmet Doğan
Teknik: Seçkin Ok
Müdür: Ahmet Kaya

Şimdi Brecht Zamanı
Genco Erkal
Öyle yazarlarım var ki yıllar boyu peşimi bırakmıyorlar, peşlerini bırakmıyorum. İşte Nâzım Hikmet, Aziz Nesin… İşte Brecht. Tanışmamız 60’lı yıllar. İlk Brecht oyunum Ankara Sanat Tiyatrosu’nda Asaf Çiyiltepe’nin yönettiği Arturo Ui’nin Önlenebilir Yükselişi, yıl 1966. Bir önceki oyunuma Nâzım Hikmet’le 35 Yıl demiştim. Demek ki bu yıl da Bertolt Brecht’le 46 Yıl diyebilirim. Gene uzun bir yolculuk.Berlin’e gidip onun tiyatrosu Berliner Ensemble’la tanışmam. Zeliha Berksoy’la birlikte sürekli doğuya geçip Brecht oyunlarını defalarca izleyişimiz. Ardından Dostlar Tiyatrosu’nun kuruluşu. Mehmet Akan’la birlikte kotardığımız, Kafkas Tebeşir Dairesi’nden yola çıkarak Osmanlı dönemine, Celali isyanları ortamına uyarlanan Feleknaz Hatun ile Gülizar Kızın Analık Davası. 1978 yılında Brecht’in şiir, şarkı ve öykülerinden oluşturduğum ilk gösteri, Zeliha Berksoy’la birlikte oynadığımız Brecht Kabare. 

İki yıl sonra Mehmet Ulusoy’un olağanüstü yorumuyla Kafkas Tebeşir Dairesi.1983 yılında 12 Eylül karanlığını delip aydınlatan Galileo Galilei. Baskının en yoğun olduğu günlerde Baro Han’daki tiyatromuzu bir direniş merkezine dönüştüren oyun. Ardından yeniden şiirlere, şarkılara dönüş ve ilk Ben Bertolt Brecht. Ve 87 yılında Dostlar Tiyatrosu’nun son büyük Brecht yapımı olan Bay Puntila ile Uşağı Matti.97’de Zeliha Berksoy için uyarladığım Yosma. Brecht’le olan tüm uzun yolculuğumuz boyunca Zeliha Berksoy hep yanımdaydı. 

Brecht’in şarkılarını Türkiye’de tanıtan, yıllar boyu Kurt Well’ların, Hans Eissler’lerin vazgeçilmez, üstün yorumcusu hep oydu. Onun tiyatromuza katkılarını unutmak mümkün değil. Yosma’dan bu yana, Yaşasın Savaş adlı gösterimizdeki alıntıları saymazsak 15 yıl Brecht’siz bir tiyatro yaşamım oldu.Onun için şimdi Brecht zamanı diyorum. Marks’ın Dönüşü’nden sonra bu da Brecht’in Dönüşü olsun. Onun o sivri dilini özledik. Düşünmeyi keyfe, eğlenceye dönüştüren zekasını, gülmece dehasını özledik. İnsanın gözünü açan, ufkunu genişleten, sorduğu sorularla kışkırtan, uyaran, baştan çıkaran yazarımızı yeniden sahneye davet ediyoruz. Günümüz üstüne söyleyeceklerini dinleyelim. Bir de onun gözüyle bakalım Nereye Gidiyoruz? Brecht’in şiirleri, şarkıları epey uğraştırdı bizi. 1978’de Brecht Kabare Ankara turnesinde yasaklandı. 12 Eylül döneminde sahnelediğimiz, Nazım Hikmet, Haldun Taner ve Aziz Nesin’in yapıtlarının yanı sıra Brecht’in şiir ve şarkılarının yer aldığı Her Gün Yeni Baştan yasaklandı. 

Bakalım bu kez Brecht usta ülkemizde nasıl karşılanacak?Hınzır yazarımız sanki bugünleri, bizleri düşünerek yazmış kimi şiirlerini. “Baskının arttığı günlerde karar verdi bizimki/ ekmeğinden olmamak için/ ağzını sıkı tutacaktı” diyor. “İnsanların nasıl alınıp satıldığını gördüm/ insan pazarlarında” diyor. İsyan ediyor:
Bozuk adalet yeter artık.
Acemi ellerde yoğrulan, iyi pişmemiş adalet yeter.
Yeter dura dura bayatlayan adalet.

- Servis kullanmak için lütfen rezervasyon yaptırınız. (0212 705 60 00)
- ENKA Kültür Sanat etkinlikleri için, MESAM ve MSG'ye telif hakkı ödenmektedir.
- Taksim'den her etkinlikten önce saat 20.00'de AKM - ENKA; etkinlik sonrası ise, ENKA - AKM arası ücretsiz servis konulacaktır.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!
Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT